Co mam zrobić, gdy nie słyszę dźwięku w nagraniach wymowy?

Do prawidłowego odtwarzania dźwięków na naszej stronie potrzebna jest obsługa standardu HTML5 Audio w przeglądarce internetowej.
Aby sprawdzić, czy przeglądarka na Twoim urządzeniu spełnia to wymaganie, skorzystaj z udostępnionego przez nas testu diagnostycznego:

Test diagnostyczny

Jeśli test diagnostyczny wykazuje, że wszystkie punkty testu są spełnione, a mimo to wciąż nie słychac dźwięku, prawdopodobnie świadczy to o uszkodzeniu przeglądarki lub jakiegoś współpracującego z nią modułu. W takim przypadku zalecamy przeinstalowanie posiadanej przeglądarki, czyli odinstalowanie jej i ponowne zainstalowanie. Należy pamiętać, aby pobrać w tym celu najnowszą wersję, najlepiej bezpośrednio ze strony producenta.

Jeśli problem nie ustąpi, może to świadczyć o poważniejszej usterce związanej z daną przeglądarką i wówczas zalecamy sprawdzenie objawu w innej przeglądarce. Na rynku jest dostępnych kilka różnych przeglądarek, stale aktualizowanych i będących w powszechnym użyciu, które bez przeszkód można zastosować na swoim komputerze. Np. Chrome, Firefox, Opera.

Jeśli w innej przeglądarce dźwięk będzie prawidłowo odtwarzany, można albo pozostać z nią na stałe, albo poprosić znajomego informatyka o naprawienie usterki w poprzedniej przeglądarce (jeśli jesteśmy bardzo przywiązani do przeglądarki danej firmy).

Jeśli dźwięk nie będzie odtwarzany także w nowej przeglądarce, należy w celach testowych sprawdzić działanie przykładowej lekcji na zupełnie innym urządzeniu. Jeśli na innym komputerze/telefonie nie ma problemu z dźwiękiem w naszych lekcjach, świadczyć to może wówczas o wystąpieniu większej usterki na pierwszym komputerze, wymagającej naprawy przez informatyka (możliwość istnienia wirusów, błędnych ustawień konfiguracyjnych itp.).

W przypadku stwierdzenia braku dźwięku w naszych lekcjach na wielu komputerach, prosimy o kontakt z obsługą serwisu.