preload
Strona głównaPomocPytania i odpowiedzi › Co mam zrobić, gdy nie słyszę dźwięku...

Pytania i odpowiedzi


Co mam zrobić, gdy nie słyszę dźwięku w nagraniach wymowy?

Do prawidłowego odtwarzania dźwięków na naszej stronie potrzebna jest jedna z dwóch rzeczy w przeglądarce internetowej użytkownika:
  • wtyczka Flash Player firmy Adobe
  • obsługa standardu HTML5 Audio
Aby sprawdzić, czy posiadana przeglądarka zawiera co najmniej jeden z tych elementów, można skorzystać z udostępnionego przez nas testu diagnostycznego:

Test diagnostyczny

Jeżeli przeglądarka nie posiada ani wtyczki Flash Player, ani obsługi HTML5 Audio, należy samodzielnie zainstalować wtyczkę Flash Player:

Pobierz Adobe Flash Player

Jeśli test diagnostyczny wykazuje, że jeden z wymaganych elementów działa prawidłowo, a mimo to nie słychać dźwięku, prawdopodobnie świadczy to o uszkodzeniu przeglądarki lub jakiegoś współpracującego z nią modułu. W takim przypadku zalecamy przeinstalowanie posiadanej przeglądarki, czyli odinstalowanie jej i ponowne zainstalowanie. Należy pamiętać, aby pobrać w tym celu najnowszą wersję, najlepiej bezpośrednio ze strony producenta.

Jeśli problem nie ustąpi, może to świadczyć o poważniejszej usterce związanej z daną przeglądarką i wówczas zalecamy sprawdzenie objawu w innej przeglądarce. Na rynku jest dostępnych kilka różnych przeglądarek, stale aktualizowanych i będących w powszechnym użyciu, które bez przeszkód można zastosować na swoim komputerze. Poniżej podajemy najpopularniejsze z nich (linki prowadzą bezpośrednio do stron, z których można je pobrać i zainstalować):



Jeśli w innej przeglądarce dźwięk będzie prawidłowo odtwarzany, można albo pozostać z nią na stałe, albo poprosić znajomego informatyka o naprawienie usterki w poprzedniej przeglądarce (jeśli jesteśmy bardzo przywiązani do przeglądarki danej firmy).

Jeśli dźwięk nie będzie odtwarzany także w nowej przeglądarce, należy w celach testowych sprawdzić działanie przykładowej lekcji na zupełnie innym komputerze. Jeśli na innym komputerze nie ma problemu z dźwiękiem w naszych lekcjach, świadczyć to może wówczas o wystąpieniu większej usterki na pierwszym komputerze, wymagającej naprawy przez informatyka (możliwość istnienia wirusów, błędnych ustawień konfiguracyjnych itp.).

W przypadku stwierdzenia braku dźwięku w naszych lekcjach na wielu komputerach, prosimy o kontakt z obsługą serwisu.




Inne pytania i odpowiedzi z sekcji Pomoc techniczna:


Wszystkie pytania i odpowiedzi