preload
Strona głównaPomocPytania i odpowiedzi › Co oznaczają poszczególne statusy...

Pytania i odpowiedzi


Co oznaczają poszczególne statusy płatności w zamówieniach?

Status płatności mówi, na jakim jest ona aktualnie etapie realizacji. Poniższa tabela przedstawia możliwe statusy płatności wraz z komentarzem.

Status zamówieniaOpis
Brak statusuPłatność nie została jeszcze rozpoczęta, bądź jej rozpoczęcie zostało przerwane przez Klienta, w wyniku błędu technicznego lub decyzją operatora płatności.
NowaPłatność została prawidłowo rozpoczęta i jest w stanie oczekiwania na wpłynięcie środków w wysokości kwoty zamówienia. W momencie wpłynięcia tych środków płatność zmienia status na "Zakończona".
Oczekuje na odbiórPłatność do zamówienia nadeszła do operatora płatności i oczekuje na odbiór, wkrótce jej status zmieni się na "Zakończona".
Anulowana przez operatoraPłatność została automatycznie anulowana przez operatora płatności. Przyczyną anulowania jest problem z płatnością, którym może być:
  • brak pomyślnej autoryzacji (wówczas bank Klienta lub operator płatności może podejrzewać, że płatności dokonuje osoba nieupoważniona)
  • brak technicznej lub organizacyjnej możliwości zrealizowania płatności przez bank Klienta (np. gdy Klient próbuje zapłacić kartą kredytową, która ma zablokowaną opcję płacenia przez Internet)
  • wycofanie się Klienta z płatności przed jej zakończeniem
  • inna automatyczna lub indywidualna decyzja banku Klienta, skutkująca zablokowaniem płatności
  • brak spodziewanych środków w wyznaczonym terminie (10 dni dla przelewów i płatności online, 5 dni dla kart kredytowych)
Uwaga. Jeśli Twoja płatność otrzymała status "Anulowana przez operatora" i jest to dla Ciebie niezrozumiałe, a chcesz poznać przyczynę tej sytuacji, skontaktuj się w tej sprawie ze swoim bankiem i/lub operatorem płatności PayU (dane kontaktowe poniżej), gdyż my jako serwis 6ka.pl nie mamy dostępu do takich szczegółowych informacji płatniczych.

Jeśli status "Anulowane" dotyczy płatności wykonanej kartą kredytową, właściwą instytucją do kontaktu jest bank będący wystawcą karty.
Anulowana przez klientaPłatność została anulowana, gdyż całe zamówienie zostało ręcznie anulowane przez klienta.
Zwrot środkówNa wniosek Klienta (np. rezygnacja z kursu) nastąpił zwrot kwoty zamówienia, a dostęp do zamówionych kursów został cofnięty.
ZakończonaPłatność do zamówienia została pomyślnie odebrana i zaksięgowana przez operatora płatności, a Klient otrzymał automatycznie wysłany mail potwierdzający oraz natychmiastowe przyznanie dostępu do zamówionego kursu/kursów.


Operatorem płatności naszych Klientów jest firma PayU S.A., z siedzibą w Poznaniu, ul. Marcelińska 90, tel. (0-61) 860 27 00, fax (0-61) 860 27 22, prowadząca internetowy system płatności pod adresem www.payu.pl.

Formularz kontaktowy - reklamacje



Inne pytania i odpowiedzi z sekcji Zamówienia i płatności:


Wszystkie pytania i odpowiedzi