preload
Strona głównaPomoc › Problemy techniczne

Problemy techniczne



Wstęp


Robimy wszystko, aby nasze kursy działały na jak największej liczbie komputerów, a zauważone błędy w działaniu serwisu natychmiast usuwamy. Jeśli więc zdarzy się, że kursy nie działają prawidłowo na Twoim komputerze, w przeważającej większości przypadków będzie to oznaczać jakiś techniczny problem z komputerem, zwykle łatwy do samodzielnego naprawienia. W dalszej części podamy sposoby usuwania tych problemów.


Wymagania techniczne


Nasz serwis i uruchomione w nim kursy mają określone wymagania techniczne. Jeśli jedno lub więcej z tych wymagań nie jest spełnionych, może to oznaczać problemy w korzystaniu z serwisu. Zapoznaj się z listą wymagań i upewnij się, że Twój komputer spełnia wszystkie z nich. Pomocny tutaj może być nasz test diagnostyczny, który automatycznie sprawdza większość wymagań i wyświetla gotowe wyniki. Istnieje także możliwość przesłania tych wyników do nas w przypadku potrzeby zgłoszenia nietypowego problemu. Użyj w tym celu dołączonego formularza.



Testowa zmiana przeglądarki


Większość wymagań technicznych dotyczy przeglądarki internetowej i tym samym większość problemów jest spowodowana kłopotami z przeglądarką. Aby więc szybko ustalić przyczynę problemu, użyj chwilowo innej przeglądarki niż obecna. Przykładowo, jeśli na co dzień używasz Internet Explorera, chwilowo użyj Firefoxa (i na odwrót). Jeśli w nowej przeglądarce błąd nie wystąpi, od razu będzie widać, że to problem ze starą przeglądarką.

Oto lista popularnych i zalecanych przeglądarek (linki prowadzą bezpośrednio do stron, z których można je pobrać i zainstalować):


Jeśli po użyciu nowej przeglądarki problem ustąpił, zalecamy Ci jedną z dwóch możliwości:
  • pozostanie przy nowej przeglądarce (jeśli to dla Ciebie nie problem)
  • odinstalowanie i ponownie zainstalowanie obecnej przeglądarki

Brak dźwięku


Jeśli nie możesz odtworzyć dźwięku nagrań wymowy w lekcjach kursów, najpierw upewnij się, że Twój komputer może prawidłowo odtwarzać dźwięki. Np. uruchom dowolny plik muzyczny z dysku i sprawdź czy go słychać. Jeśli nie, może mieć to kilka przyczyn, przykładowo: całkowite wyciszenie dźwięku w ustawieniach głośności, niepodłączone głośniki, wyłączenie karty dźwiękowej w menedżerze urządzeń, uszkodzenie sterowników dźwięku itp.

Jeśli Twój komputer odtwarza bez problemu dźwięki wczytywane z plików, w następnym kroku sprawdź, jak odtwarza dźwięki Twoja przeglądarka. Wejdź na poniższą stronę i uruchom nagranie muzyczne, klikając przycisk ze strzałką:

https://kolber.github.io/audiojs/

Jeśli słyszysz nagranie, wszystko jest w porządku. Jeśli nie, wypróbuj inną przeglądarkę, najlepiej w najnowszej wersji (zobacz powyższy akapit "Testowa zmiana przeglądarki").